Mainoksia useammin, mutta lyhyempinä

29.5.2009    

JatkuuHallitus esitti eilen muutoksia mainosten sijoitteluun televisio-ohjelmissa. Esityksen mukaan mainoksia voisi esittää useammin, mutta mainoskatkot olisivat lyhyempiä. Mainoksia voi nykyään olla 12 minuuttia tunnissa, eikä määrää muutettu uudessa esityksessä. Elokuvissa sallittaisiin yksi mainoskatko puolen tunnin välein, kun aiemmin katko on voinut olla 45 minuutin välein. Muissa ohjelmissa oleva vaatimus 20 minuutin yhtenäisestä ohjelma-ajasta poistettaisiin.

Samalla myös tuotesijoittelusta on tulossa sallittua, mutta katsojille olisi ilmoitettava tuotesijoittelusta esimerkiksi tekstillä. Aiemmin tuotesijoittelun on katsottu olevan lainvastaista piilomainontaa. Lain on tarkoitus tulla voimaan vuoden 2010 alussa.

Kommentit

Yksi kommentti

  1. Ari kirjoitti 29.5.2009 kello 9:48

    Toivottavasti mainoskanavat eivät nyt mene jenkkityyliseen mainostamiseen, jossa mainoksia näytetään ärsyttävästi koko ajan.

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+