Takuuhuoltojen kestossa suuria eroja: Surkea Topfield vastaan erinomainen Polar

18.11.2011    

TopfieldSatuin lähettämään Topfield TF500 PVRt:n ja Polar FT7 sykemittarin takuuhuoltoon lähes samaan aikaan, joten takuuhuoltojen keston vertailu on helppoa. Lähetin molempien laitteiden mukana pitkän ja yksityiskohtaisen selostuksen ongelmasta, jotta vian selvittäminen olisi mahdollisimman helppoa.

Polarin lähetin huoltoon maanantai-iltana ja se lähetettiin takaisin minulle torstaina. Erinomaisen nopeaa toimintaa.

Topfieldin lähetin huoltoon 2.11. ja huollosta tuli sähköpostia 4.11. klo 8.41, jossa he kertoivat vastaanottaneensa laitteen. Tänään 18.11. on kulunut kaksi viikkoa siitä, kun huolto vastaanotti Topfieldini. Topfieldin huoltoportaalin mukaan huoltoa ei ole vieläkään aloitettu. Kutsuisin tätä surkeaksi palveluksi.

Monet ovat saaneet Topfieldinsä takaisin ilman korjausta, koska huollon mukaan laitteessa ei ole vikaa. Toivottavasti huolto tekee minun laitteelleni jotain korjausta. Ainakin aiemmin huollon kanssa käymäni sähköpostikeskustelun mukaan sen kiintolevy olisi mahdollisesti rikki.

Kommentit

Yksi kommentti

  1. Digilelujen Jani kirjoitti 18.11.2011 kello 15:09

    Kysyin Topfieldin huollosta miksi huolto kestää niin kauan.

    Kysymyksessäni oli mukana kuluttajaviraston mielipide huollon kestosta:
    ”Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.”

    Kysyin myös mitä korvaustaa saan huollon keston vuoksi ja pyysin vähintään sijaislaitetta.

    Vastauksessa he valittelivat jonon pituutta ja sanoivat jonon olevan tällä hetkellä 3-4 viikkoa.

    Kysyin uudelleen korvauksesta ja sijaislaitteesta. Ja kappas, laite otettiinkin yhtäkkiä huoltoon ja kiintolevyn vaihdon jälkeen se on jo matkalla kotiin. Valittaminen ja uhkailu kannattaa aina, muttei se silti tee huollon toiminnasta yhtään parempaa.

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+