Sky TV käytti hakkeria kilpailijan sabotoimiseksi – onnistui täydellisesti

27.3.2012    

SkyMediamoguli Rupert Murdochin News Corporationin väitetään käyttäneen erittäin epäilyttäviä keinoja kilpailijansa nujertamiseksi kymmenisen vuotta sitten. News Corporation omistaa Sky TV -televisioyhtiön, joka sai kilpailijan ITV Digital -yhtiöstä vuonna 1998.

Hakkeri Lee Gibling väittää saaneensa News Corporationiin kuuluneelta maksukortteja valmistavalta NDS-yhtiöltä ohjelman, jolla voitiin väärentää ITV Digitalin televisiokortteja. NDS:n väitetään myös ohjeistaneen Giblingiä levittämään koodeja mahdollisimman monille sivustonsa kautta. NDS maksoi myös koodien levittämiseksi käytetyn sivuston palvelinkulut.

ITV:n hakkeroituja koodeja käytettiin laajasti ja yhtiö joutuikin lopettamaan toimintansa tämän vuoksi vuonna 2002. ITV Digitalin lopetuksen jälkeen Sky TV jäi Britannian ainoaksi maksutelevisio-operaattoriksi.

NDS kiistää Giblingin syytökset ja väittää käyttäneensä Giblingin palvelimia vain tutkiakseen hakkereiden toimia.


Lähde: BBC

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+