Järkyttävää HBO Nordic – kuukausimaksu kaksinkertainen kilpailijoihin verrattuna

25.1.2013    

HBOVideopalvelu HBO Nordicin voi aiemmin hankkia vain vuoden määräaikaisella sopimuksella ja irtisanomisaikakin oli kolme kuukautta. Vuoden määräaikaisuus, palvelun heikko laitetuki ja muut ongelmat ovatkin saaneet käyttäjät kääntämään selkänsä palvelulle.

Nyt HBO yrittää hankkia palvelulle lisää käyttäjiä tarjoamalla vihdoinkin palvelua yhdeksi kuukaudeksi kerrallaan, mutta hinta on järkyttävän kova verrattuna kilpailijoihin. HBO Nordicin kuukauden sopimuksella haluavat voivat nyt hankkia palvelun 14,95 euron kuukausihinnalla, joka on lähes kaksinkertainen kilpailijoiden hintoihin verrattuna. Netflixin kuukausihinta on 7,99 euroa ja Viaplayn TV ja leffapaketin hinta on 7,95 euroa kuukaudessa.

HBO:n laitetuki on ollut heikompi, kuin kilpailijoilla. Tähän on kuitenkin tulossa parannusta, sillä helmikuun aikana tuki lisätään Applen AirPlaylle. Xboxin sekä joidenkin muiden laitteiden tuki lisätään myöhemmin. HBO Nordicin kuvaa on voinut katsella teräväpiirtona tähän saakka vain Samsungin älytelevisioilla, mutta HD-laatun tuki tullaan lisäämään tulevaisuudessa myös useammille laitteille

HBO Nordic tarjosi aluksi palveluaan vain pitkällä kahdentoista kuukauden sopimuksella ilman testausmahdollisuutta. Joulukuun loppupuolella palvelu kuitenkin tarjosi halukkaille mahdollisuuden testata palvelua ilmaiseksi tammikuun loppuun saakka. Nyt HBO on jatkanut tutustumistarjousta, joten palvelua voi testata veloituksetta helmikuun loppuun asti.


Lähde: HBO Nordic

Kommentit

4 kommenttia

  1. Rajaton kirjoitti 26.1.2013 kello 2:19

    HBO kyllä mokasi totaalisesti palvelunsa lanseerauksen. Ensin se myöhästyi kuukausitolkulla, sitten tarjottiin vain 12 kk:n määräaikaista sopimusta, tekstitykset putoilevat pois päältä ja streamit katkeilevat. Laitetuki on surkea. Ja nyt uutena kallis hinnoittelupolitiikka sisällön määrään suhteutettuna.

    Kuinkahan monta kuukautta HBO Nordic pysyy Suomessa?

  2. Fearless kirjoitti 27.1.2013 kello 15:47

    Odotin kovasti HBO:n sarjoja ja päänavausta Suomessa, koskaan aiemmin en ole yhtä pahasti pettynyt.
    Hinnoittelu/palvelun myynti meni aivan täysin metsään, ihan ensimmäisenä lopputili hinnoittelusta vastaaville, sisältö ja tekniikka kuntoon jonka jälkeen myyntiin kilpailukykyiseen hintaan.

  3. Observer kirjoitti 27.1.2013 kello 18:43

    Kukaan ei kai pakota hankkimaan HBO:ta.
    Miksi täällä valitetaan?

  4. Partakus kirjoitti 9.3.2013 kello 9:37

    ”Kukaan ei kai pakota hankkimaan HBO:ta.
    Miksi täällä valitetaan?”

    Kysytkö tosissasi?

    No kuluttajilla on tapana valittaa jos joku palvelu tai tuote ei vastaa odotuksia. Tietenkin voi ja pitää ”äänestää” olemalla ostamatta mutta jos kukaan ei valita niin kuluttaja joutuu tyytymään siihen mitä on. Eli tässä tapauksessa kalliisiin hintoihin ja huonoon palveluun.

    Juu tuli kommenttini aika myöhässä 🙂

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+