Maxivisionin uudistus pilasi palvelun

1.1.2015    

MaxivisionMaxivision kertoi lokakuussa 2014 tuovansa palveluun monia uudistuksia ja parannuksia joulukuun alussa. Uudistuksista kertovassa viestissä kerrottiin Maxivisionin tiimin olevan iloinen ja ylpeä uudistuvasta palvelusta.

Maxivisionin uudistusten kerrottiin tekevän palvelusta entistä nopeamman, joustavamman ja monipuolisemman. Palvelun uuden tekniikan kerrottiin mukautuvan laajakaistan nopeuteen ja näin tarjoavan asiakkaille aina saatavilla olevan parhaan mahdollisen kuvanlaadun.

Maxivisionin palvelusta kerrottiin tulevan huippunopean sekä helppokäyttöisemmän ja Maxivision kertoi myös panostavansa tallennusta helpottaviin ominaisuuksiin. Tallennuksia varten palveluun oli tulossa ohjelmakansiot ja tallennussääntöjen kerrottiin muuttuvan monipuolisemmiksi. Maxivision-tiliin kerrottiin tulevan myös mahdollisuus liittää monta päätelaitetta, jolloin esimerkiksi samat maksukanavat sekä tallenteet olisivat käytettävissä monen päätelaitteen kautta.

Maxivision kertoi myös, että kaikkien kotimaisten HD-kanavien tallennus tulee onnistumaan uudistusten myötä. Maxivision lupasi tuoda palvelunsa syksyn aikana kokeiluun myös mobiililaitteille. Ilmoituksen lopussa Maxivision kertoi vielä toivovansa, että tulevat parannukset ja uudet palvelut tekevät katselukokemuksesta entistä viihdyttävämmän ja asiakkaiden toiveita vastaavan.

Avaa Maxivisionin lokakuussa 2014 lähettämä uudistuksista kertova viesti kuvakaappauksena tästä linkistä

Maxivisionin uudistukset ovat olleet nyt käytössä kuukauden ja Maxivision lähetti asiakkailleen uuden tiedotteen. Tiedotteen mukaan uudistukset ovat tuoneet käyttäjille paremman palvelun, vaikkakin joitain ongelmiakin on havaittu.

”Maxivision palvelu-uudistus on ollut toiminnassa nyt kuukauden ja kaikkien palautteiden joukosta on poimittavissa paljon positiivista palautetta etenkin hyvästä kuvanlaadusta ja käyttöliittymän nopeudesta.” – Maxivisionin tiedote.

Maxivisionin uusi tiedote löytyy kuvakaappauksena tästä linkistä

Vaikka uudistukset ovatkin Maxivisionin mukaan saaneet paljon positiivista palautetta, niin useiden käyttäjien mielestä palvelu on muuttunut ala-arvoiseksi. Uudistusten jälkeen käyttäjät ovat kirjoittaneet Maxivisionin Facebook-sivulle noin 330 uutta julkaisua, joista useilla on monia lisäkommentteja. Suurin osa Maxivisionin Facebook-sivulle kirjoitetuista kommenteista on luonteeltaan negatiivisia, joten allekirjoittanut ei allaolevilla kommenteillaan ole ainoa Maxivisionin uudistuksiin pettynyt asiakas.

Alla on lueteltuna joitain asioita, joita Maxivision lupasi parantaa uudistusten avulla, mutta jotka muuttuivat entistä huonommiksi. Käytännössä uudistuksen myötä Maxivisionin palvelu on huonontunut paljon.

Päivitys 22.3.2015: Maxivisionin uusin päivitys on korjannut joitain ongelmia.

Päivitys 15.4.2015: Maxivisionin uusin päivitys on korjannut jälleen joitain ongelmia.

Aina paras mahdollinen kuvanlaatu

Maxivisionin uuden tekniikan kerrottiin mukautuvan laajakaistan nopeuteen ja tarjoavan näin asiakkaille aina saatavilla olevan parhaan mahdollisen kuvanlaadun.

Käsittääkseni Maxivision tekee edelleen lähetyksistä ja tallenteista vain kaksi eri versiota. Toinen versio toimii enintään kaksimegaisilla nettiyhteyksillä ja parempi versio vaatii noin 6 megaisen nettiyhteyden. Vertailun vuoksi Netflix kertoi pari vuotta sitten tekevänsä jokaisesta videostaan 120 eri versiota.

Maxivision osaa periaatteessa tunnistaa nettiyhteyden nopeuden ja tarjota sen mukaan katsottavaksi huonomman tai paremman version. Käytännössä tämä ei kuitenkaan ole toiminut joulukuun aikana kovinkaan hyvin, jos käyttäjän nettiyhteyden nopeus on ollut hyvän laadun rajamailla tai käyttäjän nettiyhteyden nopeus ei ole pysynyt koko aikaa samantasoisena (esimerkiksi 4G-yhteys). Tällöin kuva on vaihdellut koko ajan heikon ja paremman laadun välillä tehden television katselusta epämiellyttävää.

Maxivision ratkaisi ongelman lisäämällä palvelun asetuksiin mahdollisuuden ottaa käyttöön vain heikomman tai paremman laadun. Tällöin palvelu tarjoaa koko ajan vain toista laatua, eikä ikävää kuvanlaadun vaihtelua enää esiinny. Näin ollen alkuperäinen lupaus paremmasta kuvanlaadusta laajakaistan nopeuteen mukautuvalla tekniikalla ei loppujen lopuksi toiminutkaan.

Helppokäyttöisempi

Maxivisionin uuden palvelun kerrottiin olevan helppokäyttöisempi. Lopputulos on kuitenkin kaikkea muuta kuin helppokäyttöinen. Aiemmin esimerkiksi tallennelistauksen sai auki yhdellä napinpainalluksella, mutta nyt napinpainalluksia vaaditaankin viisi. Samoin kanavanvaihto nuolinapeilla vaatii kaksi painallusta, sillä ensimmäinen nuolinapin painallus tuo vain kanavanimen näkyviin ja kanava vaihdetaan painamalla tämän jälkeen ok nappia.

Aiemmin tallennetut ohjelmat löytyivät listauksesta, jossa oli kerralla näkyvissä noin kymmenen tallennetta ja alaspäin selaamalla sai näkyviin seuraavat kymmenen tallennetta. Tulevat ajastukset löytyivät toisesta listauksesta. Uudistetussa tallennelistauksessa on esillä kerrallaan vain yksi ohjelma ja seuraavan ohjelman nimen ja tiedot saa esille painamalla kaukosäätimen alaspäin nappia.  Tämän vuoksi katsottavissa olevien tallenteiden selaaminen ja ohjelman valinta on paljon aiempaa vaikeampaa. Ensiksi täytyy selata listaa alaspäin, jotta näkee mitkä ohjelmat onkaan tallennettu ja sen jälkeen palataan takaisin ylöspäin, jotta voidaan valita haluttu tallenne. Kaiken kruunaa se, että tallennelistauksen alussa on kaikki tulevat ajastukset, jotka täytyy ensiksi ohittaa kaukosäätimen alaspäin napilla. Esimerkiksi meidän perheessä lähes kaikki ohjelmat ajastetaan automaattisesti Maxivisionin tallennussääntöjen avulla, minkä vuoksi tallennelistauksen alussa on aina noin 15 ajastusta. Tämän vuoksi ensimmäisen tallenteen löytäminen vaatiikin jo noin kaksikymmentä napinpainallusta.

Tallennelistauksesta löytyy kenties vieläkin isompi ongelma, sillä uudet tallenteet eivät ilmesty listalle läheskään aina. Tällöin ongelma ratkeaa vain irrottamalla Maxivisionin laitteesta sähköjohdon hetkeksi. Tämän jälkeen laite käynnistyy pari minuuttia ja vasta sen jälkeen tallenteet löytyvät listalta. Esimerkiksi allekirjoittanut joutuu käynnistämään Maxivisionin sähköjohdosta melkein joka ilta. Tähän ongelmaan on tulossa korjaus, jonka arvioideaan olevan valmis tammikuun aikana.

Maxivisionin palvelusta löytyy myös C More Play -videokirjasto, jota kautta C More Film -kanavapaketin tilaajat voivat valita katsottavaksi elokuvia ja sarjojen jaksoja. Myös videokirjaston käyttö on tehty vaikeaksi, sillä myös tällöin listalla näkyy kerralla vain yksi elokuva tai sarjan jakso. Esimerkiksi pari viikkoa sitten videokirjastosta löytyi 1434 sarjan jaksoa, joten halutun sarjan ja sen jakson löytäminen nuolinapeilla ottaa aikansa. Videokirjaston videoita voi selata myös niin, että ensiksi valitaan sarjan tai elokuvan alkukirjain ja sen jälkeen selataan videoita siitä eteen- tai taaksepäin. Tämä nopeuttaa halutun ohjelman löytämistä, muttei silti tee siitä mitenkään helppokäyttöistä.

Maxivision on kertonut käyttöliittymän tekijälle, joka on erillinen yritys, että tallennelistausta täytyy parantaa. Mahdollisista parannuksista ei ole kuitenkaan vielä tietoa.

Aiemmin tallenteita pystyi kelaamaan normaalisti kelausnapeilla ja ohjelmissa pystyi myös hyppimään hyppynapeilla. Esimerkiksi ylöspäin nuolella pystyi hyppäämään kaksi minuuttia eteenpäin ja oikealla nuolinapilla puoli minuuttia eteenpäin. Hypyn jälkeen ohjelman toisto jatkui automaattisesti. Uudistusten jälkeen normaali kelaus ei ole enää mahdollista ja hyppynapitkin ovat muuttuneet vaikeammiksi. Uudistusten jälkeen oikealla nuolipainikkeella hypätään minuutti eteenpäin ja toinen painallus hyppää toisen minuutin ja niin edelleen. Hypyn jälkeen ohjelman kuva ei kuitenkaan näy, sillä kuva tulee näkyviin vasta ok-napin painalluksen jälkeen.

Uudella hyppytavalla ensiksi arvioidaan montako hyppyä tarvitaan ja hypitään ne, sitten painetaan ok ja nähdään ollaanko edelleen mainoksissa vai ollaanko jo ohjelmassa. Tämän jälkeen hypitään uudelleen. Hyppyjen pituuksia voi ja kannattaa muuttaa kun lähestytään mainoskatkon loppua. Hyppyjen pituuksien muuttaminen onnistuu siten, että painetaan ylös- tai alaspäin nappia. Alaspäin napilla hypyn pituus muuttuu esimerkiksi 30 ja 10 sekuntiin. Halutun hyppypituuden löytymisen jälkeen hypitään taas oikealle tai vasemmalle nuolinapeilla ja katsotaan välillä ok napilla kuvaa, jotta tiedetään mihin suuntaan seuraavaksi kannattaa hypätä.

Vanhoilla hyppynapeilla mainoskatkon ohitus sujui yleensä noin viidellä napinpainalluksella, kun taas uudella tavalla mainoskatkon ohitus vaatii helposti yli kymmenen napinpainallusta, eikä viisitoista tai kaksikymmentäkään painallusta ole mitenkään mahdottomuus.

Aiemmin tallentumassa olevan ohjelman katselun pystyi aloittamaan alusta tallennuksen ollessa vielä kesken. Maxivisionin uudistusten myötä tämä ominaisuus katosi ja nyt tallennuksen katselun voi aloittaa vasta tallennuksen päätyttyä. Alunperin ominaisuuden luvattiin tulevan takaisin käyttöön joulukuun puolivälissä, mutta uusimman arvion mukaan se saadaan palautettua vasta tammi-helmikuun vaihteessa.

Uudistuksen myötä tallennuksia kerrottiin voitavan siirtää omiin kansioihinsa. Käytännössä erillisiä kansioita ei kuitenkaan tullut, mutta tallennuksille voidaan määritellä omia tageja. Tallenteita voidaan esimerkiksi merkitä ”isä” tai ”isä ja äiti” -tageilla. Yhdelle tallenteelle voidaan määritellä useita tageja, mutta tagien pituus voi olla vain noin 10 merkkiä. Tagien avulla tallenteiden hallinta on hieman helpompaa.

Maxivisionin palvelu on heikentynyt paljon uudistusten myötä, mutta löytyy uudistuksista yksi valopilkkukin. Uudistusten myötä Maxivisioniin on tullut mahdollisuus jatkaa tallenteen toistoa siitä kohdasta, johon toisto aiemmin jäi.

Muita uusia ongelmia

Aiemmin Maxivisionilla pystyi tallentamaan MTV3 HD ja Nelonen HD -teräväpiirtokanavia. Maxivision kertoi lokakuussa, että uudistusten myötä kaikkien kotimaisten HD-kanavien tallennus tulee mahdolliseksi. Todellisuus oli kuitenkin jotain ihan muuta, sillä edelleenkään Ylen HD -kanavien tallennus ei ole mahdollista ja myöskin Nelonen HD -kanavan tallennusmahdollisuus poistui.
Päivitys 11.1.2015: Maxivisionilla ei voi tallentaa mitään teräväpiirtokanavaa.

Uudistusten myötä myös DVB-tekstityksiin on ilmaantunut vikoja. Ainakin Yle ja MTV3 käyttävät DVB-tekstitystä ja tunnin ohjelman aikana yleensä 2-4 tekstitystä jää näyttämättä tai niistä näkyy vain osa. Aiemmin vastaavia ongelmia ei ollut ollenkaan.

Monilla käyttäjillä on ollut ongelmia myös äänien ja kanavien näkymisen kanssa. Esimerkiksi tänään 1.1.2015 Maxivisionin Facebook-sivulle on tullut kommentteja näkymättömistä kanavista sekä pätkivistä tai rätisevistä äänistä.

Maxivision kertoi alunperin, että se tuo palvelunsa kokeiltavaksi mobiililaitteille syksyn aikana. Mobiililaitetukea ei ole kuitenkaan näkynyt, mutta ilmeisesti se on kuitenkin edelleen tulossa joskus tulevaisuudessa.

Maxivision kertoi lokakuussa myös mahdollistavansa monen päätelaitteen käytön yhden tilin kautta. Tämä ominaisuus mahdollistaisi esimerkiksi Maxivision-tilillä tehtyjen tallennusten katsomisen eri huoneissa olevien päätelaitteiden kautta. Tätäkään ominaisuutta ei ole näkynyt.

Maxivisionin uudistukset tekivät palvelusta todella paljon huonomman. Aika tulee näyttämään saako Maxivision palvelusta vielä käyttökelpoisen ennen kuin asiakkaat siirtyvät kilpailevien palveluiden käyttäjiksi.

Maxivisionin vika- ja toivelista löytyy täältä.

Kommentit

14 kommenttia

  1. Kärsivällinen kirjoitti 1.1.2015 kello 21:30

    Opetteluahan tämä uudistus tuo käyttäjille ja tuo uusi boksi pienikokoisuudellaan arvelluttaa. Kauanko se kestää kun on CD levyn kokoinen, mutta muuten mielenkiintoinen uudistus.

    Samat ongelmat olen huomannut käytössä, mutta jaksan odottaa parempaa uuttavuotta 2015.

  2. Nimetön kirjoitti 1.1.2015 kello 21:53

    On kyllä täysin ala-arvoisesti hoidettu uudistus. Luvattiin parannuksia ja mitä saatiin – entistäkin huonompi palvelu. Laatuongelmien lisäksi ärsyttää suunnattomasti uusi käyttöliittymä, joka on täysin raakile. Nyt yli kuukausi palvelun uudistamisen jälkeen ollaan yhä tasolla jossa valittajien kommenttien perusteella valitaan perustoiminnallisuuksia toteutettavien asioiden listalle. Joukkokanne petoksesta voisi olla paikallaan.

  3. Kärsivällinen kirjoitti 1.1.2015 kello 22:15

    Minkäs teet, kun vanha palveluiden toimittaja lopetti ja puskista piti löytää uusi joka tuo kuvan asiakkaille.

    Kait siinä menee jonkun aikaa, että uusi järjestelmä saadaan sisäänajaettua ?

  4. Nimetön kirjoitti 2.1.2015 kello 8:11

    Ei tämä ole enää palvelun sisäänajoa, vaan uuden palvelun kehittämistä asiakkaiden kustannuksella. Maksavilla asiakkailla oli toimiva palvelu, nyt he toimivat betatestaajina uuden kehityksessä ilman toimivaa palvelua. Maksut juoksevat koko ajan eikä annettuja lupauksia ole pidetty.

  5. Olli kirjoitti 2.1.2015 kello 8:48

    Itse olen tarkoituksellisesti vältellyt näitä iptv-palveluita, kuultuani huonoja kokemuksia tutuilta ja luettuani täältä Digileluista. Kerta palvelu on noin huono, miksi et vain irtisano sitä? Suurin osa ohjelmista löytyy kanavien omista nettipalveluista, ja ainakin Areenalla kuva on HD-tasoista, kunhan lähdemateriaalikin on. Itse koen ko. palvelut huomattavasti helpommiksi, ja onhan ne ilmaisiakin!

  6. Digilelujen Jani kirjoitti 2.1.2015 kello 9:19

    > miksi et vain irtisano sitä? Suurin osa ohjelmista löytyy kanavien omista nettipalveluista

    Minulla on älytelevisiossa Areena, Katsomo ja Ruutu omina sovelluksinaan, mutta ikävä kyllä Katsomon ja Ruudun kuvanlaatu on ihan surkea ja mukana on ärsyttäviä mainoksia.
    Kts. vaikka tämä.

    Nettitelevisioista ei myöskään löydy kaikkia ulkomaisia sarjoja ja joillain sarjoilla on esitysoikeudet vain esimerkiksi yhdeksi viikoksi.

    Käytän edelleen Maxivisionia, koska sillä saa tallennettua edes yhtä HD-kanavaa, eli MTV3 HD:ta. Elisa Viihteellä saisi tosin tallennettua MTV3 HD:n lisäksi myös Ylen HD -kanavia. Muilla IPTV-palveluilla ei saa tallennettua HD-kanavia.

    Meidän perheessä on myös tallennettu kaikki seuratut sarjat jo yli 9 vuoden ajan automaattisesti hakusanojen avulla. Aiemmin Topfieldin lisäohjelmilla (TAPeilla) ja nykyään Maxivisionilla. Automaattitallennus on vaan niin kätevä, etten näe mitään järkeä palata kikikaudelle ja tehdä ajastukset sarjoille käsin ja seurata koska joku sarja siirtyy tauolle tai palaa tauolta. On paljon kätevämpää vain istua sohvalle ja huomata, ”kappas, tämäkin saja on palannut tauolta ja on nyt katsottavissa tallenteena”.
    Ainakin Elisa Viihteessä olisi myös jonkinlainen automaattitallennus halutuille sarjoille.
    Myös joissain HD-digibokseissa on hakusana-ajastus, mutta missään boksissa se ei ole käyttökelpoinen. Wbox HD2:ssa esimerkiksi taisi olla älytön 11 hakusanan rajoitus. Kuka muka seuraa vain 11 sarjaa???

    Maxivisionissa on hyvää myös se, että sillä voi aloittaa tallentumassa olevan ohjelman katselun alusta (tai siis aiemmin tämä onnistui ja tullee onnistumaan taas joskus tulevaisuudessa). Samahan onnistuu myös digibokseilla, muttei välttämättä kaikilla IPTV-palveluilla.

    Tällä hetkellä aion vielä katsoa pari kk. Maxivisionia ja jos homma ei tunnu parantuvan, kokeilen Elisa Viihdettä. Tosin Elisa Viihteen huonoudestakin löytyy tosi paljon juttua.

    Jos haluaisi jättää HD-kanavat pois ja katsoa ohjelmat vasta tallennuksen päätyttyä niin silloin yksi vakavasti otettava vaihtoehto olisi TVkaista 😉

    Ja ilman HD-kanavia myös vanha Topfield olisi oikein hyvä valinta, sillä sillä onnistuisi hakusana-ajastus lisäohjelmien (TAP) avulla. Uusista Suomessa myytävistä Topfieldeistä on jostain typerästä syystä jätetty TAP-tuki pois, mutta ainakin aiemmin saksasta sai myös uusia malleja TAP-tuella. Saksasta tilatuissa laitteissa ei sitten taas välttämättä toimi Suomen HD-kanavat (kiitos typerän korttiparitusjutun).

    Jos ei olisi perhettä, eikä siten tarvisi tallentaa suomalaisia ohjelmia tai ohjelmia voisi katsoa ilman tekstitystä, niin silloin kätevintä olisi hankkia joku VPN-palvelu muutamalla eurolla kuukaudessa ja katsoa kaikki sarjat torrentteina tai jonkinlaisen Popcorn Time -palvelun kautta.

    Television katselusta on tehty laite- ja palveluvalmistajien sekä Suomen päättäjien ja edunvalvojien päätösten vuoksi ihan liian vaikeaa. Toivonkin, että Suomen Netflixiin tai Viaplayhyn tulisi pikaisesti enemmän sarjoja. Tällöin voisin ottaa jomman kumman palvelun jatkuvaan käyttöön ja kylkeen vielä HBO Nordic. Silloin voisin unohtaa suomen kanavat.

  7. Kärsivällinen kirjoitti 2.1.2015 kello 12:54

    16.09.2005 otin tämän maxsivison käyttöömme, se oli niitä aikoja kun siirryttin digiaikaan. Nyt tämä on kolmas boxsi joka tuli käyttöön. Edelliset oli sellainen harmaa ja sit tuli musta iso boxsi. Taloyhtiössämme monet muut ovat vaihdelleet boxsejaan paljon tiuhempaa ja viimeksi kun taloyhtiömme siirtyi elisan kuituverkkoon. Luota siihen, että saavat homman haltuun ja kaikki toimii kevääseen mennessä niin kuin pitää.

  8. Lasse kirjoitti 2.1.2015 kello 13:56

    Ensiksikin, nostan hattua Digilelut.fi:lle (jäljempänä DL) hyvästä artikkelista. Olemme yleensä ihan samoilla linjoilla liittyen Maxivisionin palveluihin (jäljempänä MV). Allekirjoitan siis kaikki DL:n havainnot tuossa artikkelissa. Kuulun myös itse niihin jotka ovat todella jyrkästikin arvostelleet Maxivisionin ”uudistusta”. Välillä liiankin jyrkästi, ala-arvoisin sanavalinnoin, mutta se johtuu vain siitä, että hihat palaa tähän MV:n ala-arvoiseen touhuun, jolle ei loppua näy. Itseasiassa, olen joutunut jo aikaa sitten MV:n mustalle listalle, eli minun kommentteihin ei enää vastata heidän taholtaan (ainakaan mitään järkevää).

    Siitä tulikin mieleen, että DL unohti tuossa yhden ison puutteen: Täysin käsittämättömän asiakaspalvelun. Vastaukset ovat ennen uudistustakin olleet aivan naurettavia (luokkaa ”vika johtuu sun nettiyhteydestä” jota tarjottiin vikaan kuin vikaan selityksenä) mutta nykyään vastaukset ovat siis valikoivia, suoraan sanoen piilovittuilun tunnusmerkit täyttäviä. Samalla MV:n aspa tekee asiakkaan puolesta ”säätöjä”, siis kysymättä asiakkaalta yhtään mitään. MV:n aspa myös vastailee kysymyksiin välillä jostain kesämökiltä (tämä on fakta), nimettömänä (aina) ja ilmeisesti pienessä maistissa (päätellen vastausten heikosta laadusta aika ajoin).

    Sitten se suurin pointti, mikä jo tuossa yläpuolella mainittiinkin: Maxivision tekee tällä hetkellä RÄIKEÄÄ kehitystyötä ja virheenkorjauksia asiakkaidensa kustannuksella. Toisin sanoen, uuden ”palvelun” bugeja korjataan ja uusia, jo ajat sitten luvattuja ominaisuuksia rakennetaan samaan aikaan kun asiakkailta veloitetaan normaalia kk-maksua. Tämän vuoksi osa asiakkaista jo suunnitteleekin joukkokannetta MV:tä vastaan.

    Räikeää tästä MV:n touhusta tekee sen, että aika ajoin firma julkaisee tiedotteita, joista voisi päätellä asioiden olevan suurin piirtein hallinnassa ja valtaosan asiakkaista olevan tyytyväisiä. Tämä on ihan puhdasta sumutusta. Epäilen itse, että MV:n puolesta positiivisia kirjoituksia tehtailevat henkilöt ovat MV:n trolleja. Yksikään iptv:stä jotain tietävä ei voi mitenkään olla tyytyväinen tähän ”uudistukseen”. Ellei ole sitten neuvotellut MV:n kanssa jotain ”en maksa mitään viiteen vuoteen” diiliä.

    Siitäpäs tulikin sitten taas mieleen, että DL unohti harmillisesti mainita, että meille MV:n asiakkaille tarjottiin ”hyvityksenä” kolmen viikon toimimattomuudesta hetkeksi Viasatin kanavat auki ja Cmore videokirjasto auki kuukaudeksi. Tässä ei otettu mitenkään huomioon näiden palveluiden nykyisiä tilaajia. Itse tilaan molempia, joten en netonnut tästä hyvityksestä mitään. Kysymyksiini täsmähyvityksistä ei ole vastattu.

    Tämä on myös aiheuttanut sen, että nyt jokainen asiakas joutuu itse neuvottelemaan hyvitykset. Itse olen pyytänyt 6kk:n perusmaksuja, sillä arvioisin että tämä pelleily kestää vielä ainakin sen aikaa. MV ei ole tähänkään reagoinut, koska olen heidän mustalla listallaan, kuten aiemmin totesin.

    Itse aion myös katsoa vielä pari kuukautta miten touhu tästä paranee. Pelkään pahoin ettei mitenkään. Miksi odotan? Siksi, että tilaan tällä hetkellä Viasatin pakettia katsoakseni NHL lätkää. Tilaus on voimassa tuonne kevääseen. Toki voisin sen katkoa, mutta en nyt jälleen haluaisi etsiä uutta tapaa seurata lätkää helposti kotisohvaltani. Viaplayn kelkkaan en myöskään enää lähde. Ilman NHL:n seuraamista olisin jo viikko pari sitten viskannut MV:n boksin ikkunasta.

    Kaikille, jotka tällä hetkellä miettivät olisiko Maxivision hyvä vaihtoehto television katseluun, voin todeta rehellisesti -> ei ole. Älkää tilatko. Pysykää kaukana.

  9. Digilelujen Jani kirjoitti 2.1.2015 kello 14:07

    Hyviä kommentteja ja lisäyksiä Lasse, kiitos.

    Asiakaspalvelu on tosiaan välillä todella huonoa. Monesti ongelmien kanssa painiville asiakkaille on esimerkiksi vastattu vain ”Kyllä minulla ainakin toimii”.

    Maksukanavajutut unohdin tosiaan jutusta, sillä elokuva jne. -kanavia ei voi Maxivisionilla tallentaa. Ja meillä on katsottu jo 10 vuotta vähintään 99% ohjelmista tallenteina. Emme siis katso mitään suorana, eikä tällöin Maxivisionin maksukanavat tule kyseeseen. Tämän vuoksi maksammekin mielellämme esim. Netflixille silloin tällöin parin kuukauden jaksoja.

  10. Olli kirjoitti 2.1.2015 kello 15:24

    Hyviä pointteja Jani. Itsekin tuli harkittua tuon boksin tilaamista Saksasta. Kun nyt vähän foorumeita taas lueskelin, niin näyttää tosiaan siltä, että ongelmia on erityisesti salattujen HD-kanavien kanssa ollut.

    Äly-tv-sovelluksista on kokemusta vain Yle Areenasta (Sony) jossa kuvanlaatu taitaa olla sama mitä netti-Areenakin pystyy (720p), UI taas on melko hankalakäyttöinen. Tämä on täysin katsomiskelpoista, ainakin 46″ ruudulla.

    Katsomon kuvanlaatu iPadilta striimatessa Apple TV’lle kuvanlaatu on oikein hyvä, arvioisin että 720p luokkaa. Ruutua en ole tarkemmin testaillut.

    Vanha topfield on meillä edelleen käytössä, toki suurimmat puutteet siinä ovat ajoittainen kaatuilu (konkkien vaihtoa vaatii…) ja HD-tuen puute. Näiden takia on tullut siirryttyä taas tv-kanavien aikataulujen ”orjaksi”, eli katsotaan ohjelmat silloin kun ne tulee ulos. Jos jotain hyvää pitää tästä keksiä, niin eipähän jää tallenteet kovalevylle katsomista odottelemaan ja tilaa täyttämään…

  11. Taneli kirjoitti 3.1.2015 kello 12:34

    Kiitos digilelut, onneksi jotkut jaksavat pitää maksavien asiakkaiden puolta. Maxivisionin puoleltahan vaan kerrotaan, että kaikki toimii. Valitettavasti tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa.

    Kuva pätkii edelleen (hd/sd vaihtelee tiuhaan tahtiin), tekstitys ei toimi + kaikkein pahin eli KÄYTTÖLIITTYMÄ. Miten nykypäivä voidaan tuommoinen julkaista/kehittäää… Käytettävyys on todella vaikeaa. Tallennelistan selaus aivan kamalaa kuraa. Uhhuh, mitenkähän kauan tätä enää jaksaa käyttää. Harmi, että ei ole muuta vaihtoehtoa. Elisa viihde oli aikanaan, mutta se oli vielä surkeampi ja asiakaspalvelu vielä maxiakin huonompaa. Vika oli aina asiakkaan laitteissa.

  12. Kärsivällinen kirjoitti 5.1.2015 kello 13:02

    Isot miehet jaksaa valittaa ? Vaihtakaa parempaan jos haluatte toimivaa kuvaa ja laatua. Mitä vingutte täällä ?

    Homma rupeaa kyllä skulaamaan kun odottaa, menkää katsomaan muiden palveluntarjoajien valitus ryöppyjä. Siellä valittavat, vaikka ei ole koko ohjelmistoa jouduttu muuttamaan.

    Olkaa kärsivällisiä ja antakaa heille työrauha.

  13. Ruskea kieli - hyvä mieli kirjoitti 6.1.2015 kello 15:31

    Ihmeellistä tämä palveluntarjoajan palvominen. Palvelu ei toimi, joten siitä saa ja pitääkin valittaa. En näe mitään syytä miksi maksavien asiakkaiden pitäisi olla hiljaa ja odottaa kuukausikaupalla että palvelunsa ryssinyt Maxivision alkaisi pikkuhiljaa saada homman haltuunsa. Asiakkaita on huijattu, katteettomia lupauksia annettu ja asiakaspalvelu on surkeaa.

  14. Paskavision kirjoitti 23.1.2015 kello 23:09

    Maxivision betatestauttaa ohjelmistoaan asiakkaalla. Uutena ominaisuutena on toteutettu ”tallenteen laittaminen pauselle kaataa satunnaisesti toiston”. Tästä pitäisi päästä eroon ryhtymällä betatestaajaksi, eli ottamalla käyttöliittymän beta-versio käyttöön.

    Lisäksi Maxivision sensuroi Facebook-sivultaan kitkerimmät kommentit, ja jättää vastaamatta kriittisiin kysymyksiin ja palautteisiin.

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+