Maxivision valehtelee ja vähensi asiakaspalvelua

18.2.2015    

MaxivisionMaxivision teki palvelua heikentäneitä muutoksia 1.12.2014 ja siitä lähtien esimerkiksi HD-kanavia ei ole voinut enää tallentaa. Maxivisionin sivuilla kuitenkin kerrotaan edelleen: ”Tallenna täyttä HD-laatuista kuvaa. On se kiva nähdä tennispallo terävästi, vaikka matsia et livenä ehtinytkään nähdä”. Myös palvelun etusivulla olevassa ”kätevät tallennustoiminnot” kuvassa viitataan HD-tekstillä siihen, että HD-kanavia pystyisi tallentamaan.

Maxivisionin sivuilla kerrotaan myös palvelussa olevan ”rajaton tallennustila ohjelmatallennuksia varten”, mikä ei myöskään pidä paikkaansa. Tallennustilaa voi ostaa palveluun 100 tunnin paketteina, eikä rajatonta tallennustilaa voi edes ostaa.

Maxivision kertoo myös ”aloita jo alkaneen ohjelman tallennus ja katselu alusta niin kauan kuin ohjelman on vielä menossa”. Myöskään tämä ominaisuus ei ole toiminut joulukuun alusta lähtien. Ominaisuus on Maxivisionin mukaan tulossa takaisin, mutta varmaa tietoa aikataulusta ei ole.

Maxivisionin käyttäjät ovat lähettäneet paljon palautetta ja kysymyksiä Maxivisionin Facebooksivulle liittyen muun muassa palvelun vikoihin. Maivision on vastaillut Facebook-sivullaan kysymyksiin, vaikkakin vain harvoin ja vain harvoihin kysymyksiin. Nyt Maxivision ilmoitti käyttäjilleen, ettei se enää ylläpidä asiakaspalvelua Facebook-sivujensa kautta.

Voikohan Maxivision ja sen asiakaspalvelu muuttua tästä enää yhtään huonommaksi?

Kommentit

2 kommenttia

  1. Jari kirjoitti 27.2.2015 kello 13:08

    Onkohan tästä Maxivisionin päivitys-fiaskosta selvinnyt, mikä tai mitä niillä oikein meni pieleen? Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, jos päivityksissä tulee teknisiä ongelmia. Mutta mihin katosivat kaikki lupaukset?
    Jonkinmoinen mielikuva on syntynyt, että osa lupausten toteutumattomuudesta on tullut Maxivisionin porukallekin yllätyksenä. Vaikea kuvitella, että syksyllä ihan tarkoituksella annettiin katteettomia lupauksia. Mitähän kaikkea on oikein tapahtunut kulissien takana?

  2. Digilelujen Jani kirjoitti 27.2.2015 kello 15:50

    Jari: Näyttää siltä, että eivät ole (miten on muka mahdollista?) huomanneet käyttöliittymän huonontumista omissa testeissään (ovat ketoneet testanneensa uutta softaversiota ennen jakoon laittoa). Kyllähän esim. tallennelistan järkyttävä käyttöliiittymä olisi pitänyt havaita jo heti ensimmäisessä testissä. Tämä kertoo jotain testien määrästä. Pahimmassa tapauksessa ovat vain lukeneet uuden softan toimittajan markkinointimateriaalia ja uskoneet kaiken.

    Mobiililaitetuki, tuki useammalle päätelaitteelle, kaikkien suomalaisten HD-kanavien tallennus, monipuolisemmat tallennussäännöt, … hienoja petettyjä lupauksia.

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+