Samsungin äly-televisioiden äly katosi

24.2.2015    

SamsungMeidän Samsungin älytelevisio on toiminut hyvin jo pari vuotta, mutta tänään se pääsi yllättämään. Television Smart Hub -älypuolen avaus kertoi, ettei televisio yhdisty internettiin, jolloin esimerkiksi videopalveluiden käyttö on mahdotonta.

Televisio saa kyllä yhteyden ADSL-modeemiin, mutta siitä pidemmälle yhteys ei enää kulje. Samaan aikaan kuitenkin kaikki muut laitteet toimivat moitteetta. Netistä löytyy muutamia korjauskeinoja, esimerkiksi DNS-asetusten muuttaminen, virtajohdon irrotusja älysovellusten uudelleenasennus tiettyjä kaukosäätimen nappeja painamalla. Mitkään vinkit eivät kuitenkaan auttaneet.

Pikainen selvittely paljasti, että ongelmia on myös muilla Samsungin älytelevisioiden käyttäjillä (esimerkiksi täällä) ja vastaavia ongelmia on ollut silloin tällöin aiemminkin. Näyttäisi siltä, että televisio ottaa yhteyden Samsungin palvelimiin ja jos tämä yhteys ei toimi, päättelee televisio koko nettiyhteyden olevan poissa pelistä.

Tästä tulee väkisinkin mieleen, että olisikohan Samsungin kannattanut jättää oman palvelimen pakollinen käyttö pois välistä, jolloin televisiolla voisi käyttää nettiä, vaikka Samsungilla olisikin ongelmia palvelintensa kanssa.

Toimiiko sinun Samsung-älytelevision netti?

Kommentit

10 kommenttia

  1. es8005 kirjoitti 24.2.2015 kello 20:03

    eipä toimi täälläkään ja samalla katosi kaikki appsit, sekä tilalle oli ilmestynyt jokin venäläinen softa

  2. Digilelujen Jani kirjoitti 24.2.2015 kello 20:35

    E8005-malli täälläkin (jos nimimerkkisi viittaa mallinumeroon). @SamsungUK ainakin vastasi jotain Twitterissä, saas nähdä johtaako mihinkään. Näköjään muutkin ovat valittaneet samasta @SamsungUK :lle

  3. Jukka kirjoitti 24.2.2015 kello 21:14

    Meilläkin lopetti Samsung Smart TV:n nettiyhteys toimintansa tänä iltana. 🙁

  4. arnold kirjoitti 24.2.2015 kello 23:48

    No v***. Olin jo aikeissa laittaa töllön kiertoon. Joo, ei toimi sampan netti täälläkään. Odotellaan korjausta….

  5. Mikki kirjoitti 25.2.2015 kello 8:36

    olsiko palvelunesto hyökkäys PS3 on näiden uhriksi silloin tällöin joutunut. Kaupallisilla yrityksillä on intressit seurata kuluttajien käyttäytymistä ja sitäkautta kohdentaa mainontaa. Esim. microsoft puhelimet kierrättää myös tiedot palvelimiensa kautta. Tästä uutisoitiin muutama kk sitten.

  6. samppa kirjoitti 25.2.2015 kello 18:47

    Eipä pelitä minulla vieläkään. Onko kukaan saanut ongelman ratkottua?

  7. MK kirjoitti 25.2.2015 kello 19:31

    Onko joku saanut tätä toimimaan? Ei auta ainakaan DNS vaihtaminen tällä kertaa.

  8. Toni kirjoitti 25.2.2015 kello 19:50

    Eipä täälläkään toimi, onko kukaan ollut yhteydessä tukeen? mitäköhän siellä tiedetään asiasta?

  9. Digilelujen Jani kirjoitti 25.2.2015 kello 21:20

    Samsung UK on kertonut Twitterissä kymmenille henkilöille selvittävänsä ongelmaa. Myös Suomen Samsung vastasi olevansa tietoinen ongelmasta

  10. arnold kirjoitti 25.2.2015 kello 22:41

    Onhan paskaa infoa (suomeksi ei mitään) Samsungin päästä tästä tilanteesta. No, kesällä tulee ajankohtaiseksi päivittää 2v vanha Samppa uuteen ja 55″ töllöön. Taitaa kääntyä Sonyn eduksi…

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+