Näin saat YouTuben salaisen hämärätilan käyttöön

24.4.2017    

YouTubeYouTuben vaalea tausta rasittaa silmiä varsinkin iltaisin. Palvelusta löytyy piilotettu ominaisuus, jonka avulla taustan saa muutettua mustaksi. Kikka toimii Chromen versiolla 57 tai uudemmilla.

 

Mustan taustan saa käyttöön näin

  • Avaa YouTube
  • Avaa Chromen kehittäjätila painamalla Ctrl + Shift + I
  • Valitse Console-välilehti
  • Kirjoita konsoliin: document.cookie=”VISITOR_INFO1_LIVE=fPQ4jCL6EiE”
  • Paina enter
  • Sulje kehittäjätila ja lataa YouTuben sivu uudelleen
  • Avaa YouTuben valikko oikean yläkulman kolmesta pisteestä tai profiilikuvastasi
  • Ota hämärätila (dark mode) käyttöön

Lähde: Business Insider

Netflixin elokuvat ja sarjat saa nyt ladattua Windows 10 -koneelle

3.4.2017    

NetflixNetflix lisäsi offline-tuen Androidille ja IOS-laitteille marraskuun lopussa ja nyt offline-tuki on tullut myös Netflixin Windows 10 -sovellukselle. Offline-ominaisuus mahdollistaa ohjelmien tallentamisen tietokoneen kiintolevylle, josta niitä voidaan katsella ilman nettiyhteyttä esimerkiksi lentokoneessa tai paikoissa, joista ei löydy nettiyhteyttä.

Mobiililaitteiden tavoin vasta osa Netflixin tarjonnasta voidaan ladata offline-katselua varten. Kuitenkin jo tälläkin hetkellä monia Netflixin omia sarjoja voidaan ladata myöhempää katselua varten ja lisää offline-tarjontaa on tulossa myöhemmin.

Offline-katselua tukevia elokuvia ja sarjoja voidaan ladata Windows 10 -sovelluksella klikkaamalla ohjelman tiedoista löytyvää latausnappia. Kaikki offline-tarjonta löytyy vasemman yläkulman hampurilaiskuvakkeen takaa löytyvästä ladattavissa-valikosta.


Lähde: Windows Central

Netflixin uutuudet: alkutekstien ohitus, peukut ja erilliset mobiiliversiot

20.3.2017    

NetflixNetflixiin on tulossa muutama mielenkiintoinen muutos. Ensimmäinen liittyy sarjojen jaksoja peräkkäin katsovien ylseiseen ongelmaan, eli alkuteksteihin, ja toinen ohjelmien arvosteluun. Kolmantena mahdollisena muutoksena on mobiilinäytöille ohjelmista tehtävät omat versiot.

Sarjoja peräkkäin katsovien yleinen ongelma on jokaisen jakson alussa näyvät alkutekstit. Netflixkin tietää alkutekstien häiritsevän monia käyttäjiä ja se onkin nyt tuonut pienelle käyttäjäjoukolle testikäyttöön alkutekstit ohittavan Skip Intro -napin. Uutta nappia testataan aluksi ilmeisesti suurelta osin vain selainversiossa ja vain joissain sarjoissa.

Allekirjoittanut on huomannut alkutekstit ohittavan ominaisuuden jo aiemmin käytettäessä Android-sovellusta ja Chromecastia. Tällöin ensimmäisen samalla istumalla katsottavan jakson alkutekstit näkyy normaalisti, mutta seuraavan jakson alkutekstit saa ohitettua painamalla jakson lopussa pausenappia ja heti perään toistonappia.

Toinen Netflixin muutos koskeee ohjelmien arvostelua. Nykyisin käytössä olevat tähdet tullaan korvaamaan huhtikuussa YouTubestakin tutuilla peukku ylös ja alas napeilla. Lisäksi Netflix tulee esittämään ohjelmien tiedoissa prosenttilukuna oman arvionsa siitä, miten varmasti käyttäjä pitää mistäkin ohjelmasta.

Netflix suunnittelee myös leikkaavansa sen itsetuottamista sarjoista ja elokuvista omat versiot mobiilinäytöille. Näillä mobiiliversioilla voitaisiin esimerkiksi näyttää jostain kohtauksesta jokin tarkempi kohta sen sijaan, että käytettäisiin laajempaa leikkausta näyttäen jokin yksityiskohta pienenä mobiililaitteen reunassa.

MTV3 esittää ohjelmat tulevaisuudessa 6kk jälkikäteen – syynä MTV:n uusi suoratoistopalvelu

11.1.2017 · 2 Kommenttia    

MTVNetflix tuli Suomeen 4,5 vuotta sitten, jolloin MTV kertoi potkivansa Netflixiä munille niin paljon kuin pystyy. Neljässä ja puolessa MTV on ehtinyt perustamaan Netflixille oman kilpailijan nimeltä Filmnet, joka muutettiin vuonna 2015 C Moreksi. Ja nyt MTV kertoo tuovansa helmikuussa markkinoille suoratoistopalvelu C Moren, siis saman C Moren joka on toiminut nimellä C More jo vuodesta 2015 ja sitä ennen Filmnet-nimellä vuodesta 2013 lähtien.

MTV kertoo keskitävänsä kaikki maksullliset suoratoistosisällöt tähän uuteen, siis oikeasti jo vuonna 2013 perustettuun, suoratoistopalveluun ja MTV Katsomoon jää vain ilmaissisältö. C Moresta tulee löytymään ainakin yli 1500 elokuvaa, 80 sarjaa sekä paljon lastenohjelmia ja MTV:n mukaan palvelun tarjonta on suunnattu nimenomaan suomalaisille.

C More tulee esittämään tulevaisuudessa lähtökohtaisesti kaikki ohjelmat noin kuusi kuukautta ennen niiden esittämistä perinteisessä ilmaistelevisiossa. Vielä on epäselvää tarkoittaako tämä todellakin kaikkia sarjoja, tuleeko esimerkiksi Putous, Salatut elämät tai vaikkapa Tanssii tähtien kanssa televisiosta vasta puoli vuotta suoratoistopalvelun ensiesityksen jälkeen.

MTV on myös pyöritellyt ajatusta lisätä suoratoistopalvelun ohjelmiin myös mainoksia, mutta ainakin aluksi C Moren ohjelmat esitetään lähtökohtaisesti ilman mainoksia.

C Morea voidaan käyttää aluksi tietokoneella sekä Android- ja iOS-puhelimilla ja tableteilla. C Moren ohjelmat voidaan myös lähettää televisiolle Chromecastin kautta ja älytelevisiosovellus on tulossa kevään 2017 aikana. MTV ei tosin kerro millä televisiomerkeillä tai -malleilla uusi älytelevisiosovellus tulee toimimaan.

C More:n suoratoistopalvelun 9,95 euroa kuukaudessa maksava perusversio sisältää elokuvia, sarjoja sekä lastenohjelmia. Kalliimpi C More Total maksaa 24,95 euroa kuukaudessa ja sisältää elokuvien, sarjojen ja lastenohjelmien lisäksi myös liveurheilua. C Moren uudistetun palvelun sivuilta ei vielä selviä sisältääkö kalliimpi C More Total enemmän sarjoja ja elokuvia, vai  onko siinä samat elokuvat sekä sarjat kuin halvemmassa C More -tilauksessa, mutta höystettynä urheilulla.

Maksukanavien suosio laskee

16.12.2016    

AntenniTaloustutkimuksen teettämän maksu-tv -tutkimuksen mukaan maksullisilla suoratoistopalveluilla on tänä vuonna ensimmäistä kertaa enemmän käyttäjiä kuin maksukanavilla. Tutkimuksen mukaan suoratoistopalveluiden kautta aloitettujen katseluiden määrä on kasvanut vuodessa 114 prosenttia.

Viaplayn toimitusjohtaja Jonas Karlénin mukaan joka viides suomalainen katsoo maksettua sisältöä suoratoistopalveluiden kautta. Tutkimuksen mukaan elokuvat ovat suosituin televisio-alue ja 53 prosenttia tutkimukseen osallistuneista kertoo olevansa kiinnostuneita elokuvien katselusta.

Taloustutkimus teetti tutkimuksen maksu-tv:stä syys-lokakuussa 2016. Vastaajat olivat Suomessa asuvia 15–79 vuotiaita ja sähköpostivastauksia saatiin yhteensä 3459 kappaletta.


Lähde: Viaplay

Seuraava sivu »

  • Seuraa Digileluja

    Facebook Twitter RSS Google+